donderdag 7 januari 2010

donderdag

De eerste twee werkdagen in de winkel zijn alweer voorbij en toen ik vanmorgen naar buiten keek en zag dat alles weer een nieuw laagje sneeuw had gekregen, moest ik denken aan de strenge winter van 1963. Ik woonde nog in het westen van het land bij mijn ouders. In januari overleed de grootvader van Wil. De eerste keer dat zijn grootmoeder weer mee wilde voor een klein uitstapje, gingen we naar Hoek van Holland, omdat de zee bevroren was (27 jan. 1963). We waren nog trots op onze bontjassen.

Ik heb van dezelfde dag nog een foto van Wil en mezelf op de bevroren zee. Wat waren we jong.

Tien dagen later overleed mijn grootvader. Hij werd begraven op mijn 21ste verjaardag. Het was een lieve man. Ik was graag bij mijn grootouders. Op mijn vrije donderdagen moet ik vaak denken aan het rijmpje dat hij opzegde: "Oh donderdag, oh donderdag, oh schoonste aller dagen; des morgens nog een halve week, des avonds nog twee dagen." Hij werkte nog zes dagen per week.

Geen opmerkingen: