maandag 6 december 2010

Allerlei

Vorige week heeft Wil foto's gemaakt van het winterquiltje om ze eventueel als kaart voor de feestdagen te gebruiken.
Deze foto wordt het niet, maar ik vind het leuk dat Jaap zo nieuwsgierig staat te kijken.
Afgelopen vrijdag was er ondanks het slechte weer een goed bezocht quiltcafe. De afgelopen week had ik geen tijd om te bakken. I.v.m. Sinterklaas heb ik kleine boterstaven gekocht en opgewarmd in de oven. Eén keer per jaar vind ik dit gebak lekker; het hoort echt bij december.
Het maandquiltje dat ik als voorbeeld heb gemaakt is zomers van kleur. Heel af en toe vind ik dat leuke kleuren, maar ik hou meer van gedekte tinten.

De replica quilt was wel lang genoeg, maar te smal. Eigenlijk had ik hem liever afgewerkt, omdat ik aan iets nieuws wil beginnen, maar daar krijg ik binnen korte tijd spijt van, dus even doorbijten en een rand verzinnen. Bij deze quilt kun je, naar mijn idee, niet zomaar een stofje erlangs naaien. Je moet wel in de stijl blijven.
Ik heb de malletjes van de middelste rij gebruikt. Het valt me niet tegen en ik ben blij dat ik doorgepakt heb.
Het weekend moet ik nog even zorgen dat er weer nieuwe stofjes bedrukt met kerstvoorstellingen worden klaargemaakt. Iedereen vindt het handig dat ze voorgetekend zijn, zodat je er iedere avond één kunt afkrijgen. Ze liggen dus weer in de winkel voor € 1,50 per laarsje.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo
Vrijdag 18 dec kom ik met miny mee, als dat nog kan, wist niet of ik moest werken. Hoop dat het nog kan.Groet Annemieke Price Talen.

conny ten berge zei

Wat een leuke foto van Jaap, grappig. En je weet wat ik van de Replica-quilt vind; hij is werkelijk prachtig!