donderdag 8 november 2012

quilts in de winkel

 Gistermorgen mocht ik helpen met het uitzoeken van een rand voor deze mooie quilt. Hij is met de hand genaaid en gequilt en is samengesteld uit heel veel kleine restjes. De quilt is bestemd voor een kleindochter. Je zult maar zo'n oma hebben.

Daarna kwam Mevrouw den Ouden haar quilt laten zien. Ik vraag altijd of ik een quilt, waarvan het patroon of waarvoor de stofjes hier zijn gekocht, mag zien als hij klaar is. Mevrouw de Ouden heeft haar quilt laten quilten en had hem net gehaald. Nu nog een biesje erom en dan is hij af en kan hij de hele winter hangen.

 Het patroon van deze quilt is nog steeds te koop in onze winkel. Als U belangstelling hiervoor heeft, stuur dan even een mailtje naar rietjevanslagmaat@zonnet.nl



Tot slot even een foto van de ster, die morgen op het quiltcafé wordt behandeld. Hij wordt vier keer gemaakt voor de hoeken van de volgende rand. Ik leg uit hoe ik hem naai en als U dat wilt leren, kunt U ook alleen deze keer komen.

Nu ga ik de stoelen en tafels slepen voor morgenochtend.

Geen opmerkingen: