donderdag 7 maart 2013

Quiltvakantie

 Binnenkort begint mijn jaarlijkse uitstapje naar Blankenberge. Ik ga daar deelnemen aan een workshop bij Clara Janssen. De quilt waar we aan gaan werken heb ik in oktober gezien, maar natuurlijk geen foto gemaakt, want ik kon het wel onthouden. Niet dus!

 
Ruim op tijd kreeg ik een materialenlijstje, maar natuurlijk te goed opgeborgen. Gelukkig wist ik nog wel de hoeveelheid stofjes en de metrage. Vanmiddag eindeloos staan dubben in de winkel. Iedereen herkent dat wel. Veel bekijken, van idee veranderen en eindelijk de knoop doorhakken. Ja meisjes, het leven is zwaar. Uiteindelijk voor lichte stofjes gegaan. Ik zal t.z.t. het resultaat laten zien, mooi of niet mooi.
 



     Omdat ik pas op maandagmiddag in Blankenberge wordt verwacht, knoop ik er een weekend Vlaanderen aan vast. Ik begin in Antwerpen en daarna zie ik wel weer. Waarschijnlijk richting Gent of Brugge.. In Antwerpen is mijn favoriete museum het Rubenshuis en daarna Museum Plantijn.

Wil blijft thuis en de winkel is dinsdag en woensdag gewoon open. Alleen op vrijdag 15 maart is er geen quiltcafé.

Op mijn kamer heb ik geen wifi, maar Wil mag mij altijd bellen, als we de staatsloterij winnen op 10 maart. Ik heb een goed voorgevoel.

Morgenochtend, vrijdag 8 maart, is er weer quiltcafé. We beginnen met de Mystery Quilt. Ik heb de eerste twee blokken voorbereid. Er zijn ook een aardig aantal dames die met de mystery quilt online meedoen. Als U zin heeft kunt U zich ook nog opgeven. Even een mailtje naar rietjevanslagmaat@zonnet.nl

Wil heeft een lezing voorbereid over de Suffragette Quilt. Hierboven op een van de blokken van de quilt staat een fanatieke voorvechtster van het vrouwenkiesrecht op een spreekgestoelte een vergadering toe te spreken

Geen opmerkingen: