maandag 10 juni 2013

Feesten

 Willem heeft voor het eerst met de avondvierdaagse voor kleuters meegelopen. Hij was na 5 km nog zo fit als een hoentje.

Vol spanning wachten op de medaille.
School T-shirt is weer ingeleverd en een trotse opa mocht de medaille opspelden.


Dit kleine meisje is zaterdag al weer 9 jaar geworden. Met familie en vrienden heeft ze haar verjaardag in de tuin kunnen vieren. Het weer was een stuk aangenamer dan op haar geboortedag. Bloedheet, de mussen vielen dood van het dak. Wat waren we blij met weer zo'n mooi, gezond kleinkind.

Zondag was weer feest. Maar nu met heel veel familie. Het is al jaren een traditie dat zoveel mogelijk familieleden deelnemen aan dit feest. De voorbereiding is altijd in handen van een neef van Wil. Iedereen is hem dan ook dankbaar dat hij zich zoveel moeite getroost met het organiseren. Langzamerhand behoren Wil en ik tot de senioren in de familie; gelukkig komt er nog steeds aanvulling aan de onderkant. In onze familie ben je niet lang de jongste.
Merel was weer even het feestvarken, toen ze een speciaal voor haar gemaakt dessert kreeg. Nu woensdag nog een feestje met vriendinnen en dan worden de vlaggetjes weer opgeborgen.


Ondanks het feit dat het najaar nog ver weg is, ben ik aan het plannen voor het najaar. Net als iedereen heb ik een stapel onafgemaakt werk liggen. Daarom mag ik van mijzelf niet aan een nieuwe grote quilt beginnen, voordat ik iets af heb.

Om voor de dames die nog niet zo lang bij ons quilten toch een mooie quilt op het programma te zetten ga ik het Mariner's Compass opnieuw behandelen.
Een keer in de maand, te beginnen op vrijdag 13 september, gaan we eraan werken, dus noteer dat alvast in Uw agenda.
Het zou leuk zijn als de dames die deze quilt jaren geleden hebben gemaakt  hun werk aan de "nieuwelingen" laten zien.
Voor a.s. vrijdag 14 juni ga ik een paperpiecing patroontje opzoeken.

Geen opmerkingen: