donderdag 7 november 2013

Randje er omheen

Vandaag tussen de bedrijven door is de rand eraan gekomen. Dat ging niet van een leien dakje. De vierde rand leidde een eigen leven. Steeds opnieuw gemeten, de ene keer hield ik stof over, de andere keer kwam ik stof tekort. Ik ben eerst maar gaan stofzuigen, daar kan je je agressie mee wegpoetsen.
's Zomers  ga ik op dat soort momenten onkruid uitrukken. Gelukkig hebben we een grote tuin, dus dan kan ik goed kalmeren.
Maar ja, nu dus maar gestofzuigd, of stof gezogen, dat weet ik nooit, en dan nog eens proberen de rand er netjes aan te zetten.. Het lukt. Ik vind de rand een verrijking van het quiltje. Ik moet het nu even laten liggen, want dit weekend wachten er andere bezigheden.

 Kate Greenaway
Nog even een berichtje voor de bezoeksters van het quiltcafé van morgenochtend. Wil heeft een praatje voorbereid over het figuurtje van Sunbonnet Sue, een bekend patroon in de patchwork wereld. Het is een inleiding op het quiltcafé van 6 december waarin het patroon zelf in de praktijk aan de orde komt. Hij zal morgen verduidelijken wat Sunbonnet Sue met de twee bovenstaande dames te maken heeft. Het zijn eerst Kate Greenaway en daarna Bertha Corbett. Misschien zien we U morgen. Anders tot een volgende post op mijn blog.

Geen opmerkingen: