zaterdag 16 november 2013

Hoe wij het weekend inluiden.

 Vroeger waren onze kinderen van ons afhankelijk als er iets nieuws geleerd moest worden.
Tegenwoordig komt het steeds vaker voor dat ik hulp nodig heb. Gelukkig staan ze altijd voor mij klaar.
Zo heeft Ellen aangeboden om het blog te "updaten". Daar zeg ik geen nee tegen, want het zou tot in lengte van dagen hetzelfde gebleven zijn. Ze is er gisteren aan begonnen en werkt stug door.
 Ondertussen is mijn zaterdag veel leuker. Eerst natuurlijk met Willem voor de televisie gezeten. Wat is de Sinterklaastijd met een klein jongetje in huis toch gezellig. We hebben natuurlijk alle liedjes meegezongen. We hebben samen in spanning gezeten of de boot wel op tijd zou komen en hoe het nu met de staf zou gaan. Af en toe vond Willem het zo spannend dat hij niet meer durfde te kijken (alleen tussen zijn vingers door) en soms hield hij zijn oren dicht en moest ik later vertellen wat er besproken was. Maar, eind goed, al goed; vanavond moet er natuurlijk een schoen gezet worden.

Om de spanning iets te verlagen zijn we samen appelmoes gaan koken.

Wat is nu fijner dan je zelfgemaakte moes te eten?  Een cadeautje krijgen in je schoen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee Rietje, je blog ziet er nu mooi uit. Was het al, maar nu herfstkleuren. Ja, heerlijk met die kleintjes en St. Klaas. Fijne zondag nog. Groetjes Wilma

rietje van slagmaat zei

Dag Wilma, wat aardig dat je weer reageert! We hebben een fijne dag gehad en de Sint is inderdaad langsgeweest. Heb jij zelf ook een blog, website of iets dergelijks? Dan kom ik graag eens "op bezoek". Fijne avond en een mooie week gewenst! Hartelijke groet, Rietje