zondag 16 maart 2014

Dubbelzijdig quilten

Brrr, de lente lijkt plotseling voorbij. Toch maar weer een extra quilt op bed gelegd. Het lijkt alsof we nu alweer richting Kerst gaan. Vandaar dit gezellige schilderij  "Waiting for Christmas" van Grandma Moses. 


Het is alweer even geleden dat ik voor het blogje heb geschreven. Ik zat krap in de tijd deze week, ik had zelfs nog niets kunnen bedenken om in het volgende quiltcafé te kunnen bespreken. Maar afgelopen vrijdag hebben we besloten dat het handig is om dubbelzijdig quilten nog eens uit te leggen. Dus dat wordt het thema as vrijdag 21 maart.

We kunnen die ochtend ook uw eigen werk bespreken. Maar breng uw blokken opgespeld, en nog niet aan elkaar genaaid, mee! Als de top al compleet is, werkt mijn systeem niet. U kunt natuurlijk altijd meeluisteren als we het werk van iemand anders bespreken.

Als u er ook bij wilt zijn, kan dat natuurlijk altijd. Voor ons quiltcafé geldt: u komt als u zin hebt en dan betaalt u 5,- euro inclusief koffie/thee. U hoeft zich niet aan te melden. Het is alleen handig even te mailen als u met meerdere dames/heren komt.

Quiltcafé vrijdag 21 maart: breng deze keer naast een werkstuk waar u verder aan wilt werken ook papier en pen mee om te noteren hoe u uw project dubbelzijdig kunt quilten.


Voor wie misschien nog mee wil doen aan Barbara Brackmans Blok van de Maand, heb ik deze nieuwe versie van Blok nummer 1 gemaakt. Er doen zoveel enthousiaste mensen mee dat de pakketjes met de andere versie van dit blok inmiddels zijn uitverkocht. Voor meer informatie kunt u hier doorklikken.

Ik zit net met een oog te kijken naar het Belgische tv-programma Loslopend Wild en moet vreselijk lachen om een komische sketch van een vrouw die 's nachts in het echtelijk bed met een naaimachine op schoot ligt en met haar rechterhand het voetpedaal bedient. Haar man ligt naast haar en vraagt of ze alsjeblieft kan stoppen met naaien. Maar daar kan geen sprake van zijn: haar werk komt anders niet af!

Het wordt tijd dat ik 's nachts ook kan doorquilten in m'n bed, ik ga oefenen.

Welterusten voor zo en een fijne week gewenst!

Rietje

Geen opmerkingen: