maandag 14 april 2014

Barbara Brackman, block van de week,nr 2, Jane Austen Family Album

De hele zondag in "spanning" gezeten. Eindelijk aan het einde van de middag stond block 2 op de site. (Ja, die Amerikaanse tijd hé!)

1. Op foto 1 ziet U het geknipte block liggen. De achtergrond stof heb ik hetzelfde gelaten, de hoofdkleur heeft een ander motief en het zachte groen is een mooi, rustig accent.

 2. Alle driehoekjes verwijderd om te gaan naaien.

 3. Ik snijd graag vooraf de hoekjes eraf met de corner trimmer.

 4. Ketting genaaid en nu even strijken terwijl ze nog dicht liggen.

 5. Terug gelegd op hun plaats en bekijken wat nu aan elkaar kan.

 6. Weer ketting genaaid.

 7. Groepjes samen leggen en weer naaien. In dit geval kies ik om de vier hoeken het eerst te doen.


 8.  Twee rijtjes genaaid - derde is nu aan de beurt.

 9. Achterkant met de gestreken naadjes.

 10. Klaar. Ik ben tevreden.
11. Het wordt een mooi geheel samen met blok 1.

Het block kost 10,00 euro inclusief porto (stof - patroon uitgewerkt met malletjes en een oplegschema voor de de stof.)
Ook block 1 hebben we nog op voorraad.
U bepaalt per keer of U het block wilt ontvangen of niet. Dus geen vaste verplichting.

Nu wacht er een stapel strijkgoed op mij en moet ik het patchwork even laten liggen.
Tot het volgende berichtje. Geniet van het voorjaar met al dat frisse groen.
Rietje


Geen opmerkingen: