dinsdag 22 april 2014

Block of the Week nr 3, Jane Austen


Doordat ik gisteravond pas tijd kon vinden om het blok van de week nr 3 te maken los ik nu mijn belofte in dat ik er iets over zou laten zien. We beginnen met het genaaide blok op de eerste foto.


Het uitzoeken van de stofjes kost even tijd. Ik wil graag dat in de blokken een herhaling van stofjes voorkomt met soms het toevoegen van een nieuwe. Ik knip eerst de stukjes waarvan ik zeker weet welke kleur op welke plaats komt. Alles wat in een keer genaaid kan worden, doe ik eerst. De middenstukken ga ik na het naaien tot een puntje snijden. (Let op dat ik overal de puntjes al verwijderd heb!)


Na het naaien van het middenstuk is het makkelijker  om de puntjes te snijden.


Met een vierkante liniaal is het snijden van de puntjes een fluitje van een cent.


Doordat de overbodige puntjes weg zijn is het naaien van de driehoeken aan het middenstuk echt eenvoudig.


Het blok is in werkelijkheid mooier dan de foto laat zien. De primitieve apparatuur zorgde voor dit effect. Straks begin ik met het knippen van de pakketjes. Als U belangstelling heeft hoor ik het graag. De prijs inclusief verzenden is 10,00 euro. Blok 1 en 2 zijn er ook nog. Voor meer informatie over onze Barbara Brackmans Block of the Week-serie klikt u hier. U kunt ook een mailtje sturen naar rietjevanslagmaat@gmail.com. 

Geen opmerkingen: