maandag 23 juni 2014

tutorial en blok van de week nummer 12


Het blok van deze week van het Austen Family Album vond ik nogal grof. Ik heb het verkleind en vier keer genaaid. Wel meer werk, maar, naar mijn idee,  ziet het er veel leuker uit.

De dames die het wekelijkse pakje krijgen weten dat de stofjes altijd iets groter zijn dan nodig is. Hieronder zal ik uitleggen waarom ik zelf altijd te grote stukjes gebruik als ik driehoeken aan elkaar zet.


Leg de twee stukjes op elkaar en strijk ze zo dat ze aan elkaar kleven.



Teken de kniplijn met een dunne stift. Let op hoe de liniaal ligt. 
De hoek van 45 graden langs de kant aan de zijkant van punt naar punt.


Leg nu de liniaal zo dat de naailijn getekend wordt. 
Doe dat ook aan de andere zijde, zodat U twee naailijnen krijgt.


Ik steek de spelden op de hoekjes, zodat de stofjes niet verschuiven onder de naaimachine. 
Naai ze nu achter elkaar aan, eerst alle rechter kanten en daarna alle linker kanten. 
Vlaggetjes naaien.


Voordat de stofjes doorgesneden worden strijk ik ze.


Doorsnijden. Let op hoe de liniaal ligt.


De stofjes moeten 2 x 2 inch worden. 
Leg de liniaal met de hoek van 45 graden op de naailijn en snijd aan alle kanten een snippertje eraf.


Ziet er goed uit.


Dit is alles wat ik moet weggooien.

Voor dames die het blok van de week mooi vinden is het ook mogelijk om per blok te bestellen. Mail het nummer van Uw voorkeur naar rietjevanslagmaat@gmail.com


Met Jan gaat het goed. Hij ligt wee op zijn favoriete plaats onder de tafel. De haartjes op zijn buik en aan zijn poot(infuus) groeien al weer aan.
Hij heeft al gespeeld met Jaap, de zwarte labrador.
Bedankt voor alle medeleven.
Rietje

1 opmerking:

Berna zei

Duidelijke tutorial Rietje en fijn dat het met Jan weer goed gaat!