dinsdag 28 oktober 2014

Barbara Brackman Blok van de Maand nr 10

Blok van de Maand nr 10
De achterstand waarmee ik na dit weekend begon is ingelopen. Ik ben gelukkig nog niet vergeten hoe leuk het weekend met de kleindochters is geweest. Je leert hen ook vaak beter kennen als ze zonder hun vader en moeder zijn. Maar ter zake.
Hierboven staat, kant en klaar, blok 10 van de serie Barbara Brackman Block of the Month, Ze heeft het blok opgedragen aan Charlotte Henson, die samen met haar man de slavernij ontvluchtte en in vrijheid in Canada aankwam samen met hun kinderen. Het gebeurde precies in de tijd dat de Negerhut van Oom Tom uitkwam in 1849. Later maakte haar man handig gebruik van deze samenloop van omstandigheden en schreef zijn autobiografie als ontvluchte slaaf, waarin hij beweerde dat hij het voorbeeld was waarop Oom Tom is gebaseerd.
Ik heb me vast gehouden aan de lijn die ik al eerder had uitgezet met de vorige negen blokken en het blok past mijns inziens goed in de collectie.

U kunt vanaf nu Uw bestelling plaatsen voor Blok nr 10, kosten 10 euro inclusief porto. Alle voorgaande blokken zijn ook nog te bestellen via een mailtje naar rietjevanslagmaat@gmail.com .
Als U de blokken in de winkel komt ophalen, kosten ze 8,75 per blok. Afgezien van het allernieuwste blok, dat natuurlijk op voorraad is nu, is het aan te raden voor de eerdere blokken om even van te voren te mailen dat U van plan bent bepaalde blokken op te halen.
Persoonlijk in een winkel komen vind ik zelf ook erg inspirerend.

Geen opmerkingen: