zaterdag 12 mei 2018

Lucy Boston en Jane Austen

 Zoals U weet, werk ik al een tijdje aan een reproductie quilt. De oorspronkelijke maakster is Lucy Boston, een Engelse quiltster die deze quilt maakte in de vijftiger jaren van de vorige eeuw.
Omdat ik het leuk vind iets over de oorspronkelijke maakster te weten, ben ik op zoek gegaan. Tegenwoordig kan dat gelukkig vanuit een luie stoel.
Google is onze grote vriend, dus U voert de naam Lucy Boston in en U vindt al aardig wat over deze dame.
Ik kwam ook een boek over het leven van Lucy Boston tegen geschreven door haar schoondochter Diana Boston.
Wanneer U ook aan de reproductie quilt "Patchwork of the Crosses" werkt, vindt U het misschien leuk iets over haar te weten. Op mijn blog zal ik regelmatig iets uit het boek vertellen.
Wilt U deze quilt ook onder begeleiding komen maken, dan kunt U zich aansluiten bij een groepje dat één keer in de maand samenkomt.
De eerstvolgende zaterdag is 19 mei 2018. Van 10 tot 12 bent U welkom in Ophemert. Ieder werkt in haar eigen tempo. U bent niet verplicht iedere maand te komen. De kosten bedragen 7,50 euro per keer. U hoeft geen boek aan te schaffen, de malletjes krijgt U direct de eerste keer.
Op dezelfde ochtend kunt U ook aan de replica van een andere Engelse quiltster komen werken, Jane Austen. Ook hiervoor krijgt U de malletjes.


U kunt een mailtje sturen naar rietjevanslagmaat@gmail.com, als U aan één van de twee quilts wilt komen werken. Tussen twee haakjes, de Lucy Boston quilt is een fijn werkstuk om in de vakantie mee te nemen. 

Geen opmerkingen: