zaterdag 16 december 2017

Het nuttige met het aangename

 Berserik in zijn atelier(foto)

Gisteren was zo'n dag dat je gemakkelijk bij de pakken neer zou kunnen gaan zitten. Ik moest weer eens een keer naar het ziekenhuis in Deventer ter controle. Ik had echter besloten om me niet in een slechte stemming te laten brengen en na het bezoek aan de dokter die een positief bericht had, hadden we een bezoek gepland aan Museum More in Gorssel. Het was bovendien nog vroeg op de dag.
 Hermanus Berserik zelf
Dan hadden Wil(mijn man) en ik het ook nog zo ingericht dat we een kopje koffie konden gaan drinken in het restaurant van het museum met onze dochter Ellen die daar werkt in de p.r. afdeling.  Dat restaurant is ook weer een heel gezellige plaats om even een praatje te maken met vrienden of familie. We waren er precies bij de opening om 10 uur. De ontmoeting was ook weer leuk, want Ellen woont nu in Arnhem(met Willem onze kleinzoon).
Een van zijn karakteristieke schilderijen.
Daarna naar de tentoonstelling van Hermanus Berserik in het Museum More in Gorssel die nog tot 21 januari loopt. Wat ons betreft zeker de moeite van een bezoek waard. Geweldig mooi tentoongesteld en ook nog interessant vanwege een opgenomen interview met Berserik zelf (inmiddels overleden). Al met al was het het aangename dat de boventoon  ging voeren. Dat was helemaal naar onze zin en welgemoed keerden we terug naar Ophemert naar onze verbouwde keuken die  klaar is voor de extra Quilten aan de Stamtafel op woensdag 20 december a.s. van 10 tot 12 uur (kosten 5 euro). U bent van harte welkom. 

Geen opmerkingen: