maandag 4 januari 2010


Dit is alweer de laatste dag van de Kerstvakantie. We hebben ervan genoten. De eerste week logeerden kinderen en kleinkinderen bij ons. Het was zo gezellig dat het ons speet dat ze weer naar hun eigen huizen vertrokken.
Sinds vorige week genieten we van de sneeuw om het huis. Jan en Jaap staan steeds bij de achterdeur om als twee jongetjes te gaan ravotten.

De vrije tijd is ook nuttig besteed door een aantal werkstukken af te maken. Eerstens een tas.

In augustus heb ik een fijne, verzorgde dag doorgebracht bij Duffy Indeherberg in Belgie. Duffy maakt heel mooie tassen. Je kunt onder haar leiding de kneepjes van het vak leren.
Daarna heb ik de Dresden Plate Quilt afgewerkt. Hier heb ik nog geen foto's van, maar die laat ik een volgende keer zien.
Ondertussen moest ik toch ook nog wel nadenken over een programma voor de vrijdagochtenden. Het eerste wat vrijdag (8 januari) gevraagd wordt is: "Wat gaan we doen?" Het lijkt me leuk om een opfriscursus samen te stellen van basistechnieken, maar dan niet in de vorm van een sampler. Om twee vliegen in een klap te slaan wil ik minimaal zes poppenquiltjes maken voor onze poppenwagens en poppenbedjes. In ieder quiltje behandel ik een andere vaardigheid, startend met simpele rechthoeken en daarna steeds iets moeilijker. De eerste twee heb ik af.


In het derde quiltje wil ik crazyquilting en paperpiecing verwerken in een achtpuntige ster. Ik wil ook nog een combinatie van applicatie en stitchery maken en daarna zie ik nog wel.

Geen opmerkingen: