zondag 1 juli 2012

V&A Quilt

Vandaag hebben Wil en ik tijd besteed aan het maken van het voorlopige programma voor september en oktober. De winkel gaat dicht op donderdag 26 juli en gaat weer open op dinsdag 11 september en op vrijdag 14 september start het quiltcafé weer (laatste bijeenkomst vóór de vakantie is op 20 juli).
Ik ben een medaillonquilt aan het maken met als voorbeeld een quilt uit het Victoria en Albert Museum in Londen. De quilt stamt uit de 18e eeuw. De maakster is jammer genoeg onbekend. In die periode werd vaak het accent op het middenstuk gelegd en waren de randen daarom minder belangrijk en niet zo verfijnd. Het originele middenstuk is een gechintzt paneel met een vogel. De stof komt uit India, waar prachtige chintzen gemaakt werden.
Ik zal dus iets anders moeten verzinnen, maar de opbouw van de randen houd ik aan. Het zijn eenvoudige patronen, dus iedereen die zin heeft kan meedoen, ook als je nog maar kort quilt.

Zo meteeen ga ik weer een stukje festonneren aan "Fit to Frame".

2 opmerkingen:

Noa zei

ik doe zeker weer mee, ik vind de sundial coverlet ook zo mooi is ook een
quilt uit dat museum

Berna zei

Helaas woon ik te ver weg om regelmatig te komen maar je zult ons zeker in het volgend seizoen weer zien.