zondag 8 september 2019

Willem's Quilt Workshops

 Laatst waren we thuis bij onze kleinzoon Willem die nu 11 jaar oud is en in groep 8 zit van de basisschool. Volgend jaar naar de middelbare school en kortgeleden op de foto vliegend naar Amerika. Kleine kinderen worden bijna ongemerkt groot. Op de bank lag zijn quilt opgevouwen. Volgens zijn moeder wordt de quilt nog dagelijks gebruikt, als hij op de bank ligt te lezen


 willem 20 maanden

Ik vind dat de quilt er na al die jaren (ongeveer 10) nog goed uitziet. Door het regelmatig wassen is hij wel wat dunner geworden, maar dat mag de pret niet drukken. Het is nog steeds zijn lievelingsquilt en hij vindt hem nog steeds heel speciaal.



willem 11 jaar

In Lochem en omstreken hebben daarna veel oma's zo'n quilt gemaakt. Ik heb aan Willem gevraagd of ik weer een groep oma's mag leren om ook zo'n quilt te maken. Geen probleem, alleen kan hij hem niet missen voor in de winkel. Een foto mocht wel.

Dit is nu eens een quilt die ook gemaakt kan worden door beginnende quilters. Simpele applicaties. Naast de patronen die U krijgt, geef ik U ook ideeën om de quilt een persoonlijk tintje te geven. De lessen zijn één keer in de maand op zaterdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur. Ik begin op zaterdagmorgen 14 september, dan 12 okt., 9 nov., 14 dec., en de twee data in het nieuwe jaar spreken we op de cursus in onderling overleg af.
De kosten zijn voor 6 lessen 90 euro, exclusief stofjes.
Als U belangstelling heeft, stuur dan een mailtje naar rietjevanslagmaat@gmail.com  
Met vriendelijke groet
Rietje van Slagmaat



Geen opmerkingen: