vrijdag 18 april 2014

slechter en beter


Het wordt tijd weer even een berichtje te plaatsen. De werkzaamheden in huis vorderen gestaag. De mantel om het rookkanaal is geplaatst, gestuct en gesausd in onze favoriete kleur rood. De muren worden na Pasen ook rood, maar nu even rust in huis. We zijn heel blij met klussenbedrijf Poolse Buurman. We sparen een jaar lang karweien op en maken dan een afspraak, zodat we niet permanent in de zooi zitten.



Ook in de keuken wordt hard gewerkt. Het moest eerst tegenzitten. Er zou alleen een nieuw keukenblad en een nieuwe spoelbak geplaatst worden. Ik dacht alleen even de lades eruit, het oude blad eraf en het nieuwe erop. maar dan begint het. Het oude blad was 3 mm dunner, dus kierde het met de tegeltjes boven het aanrecht. Eerst alle kasten los van de muur, opnieuw stellen en waterpas maken. Daarna waren er een paar tegels boven het aanrecht buiten de schuld van de klusjesman gebroken bij het weghalen van het oude blad. Hup, alle tegels van de muur, want we hebben geen reserve tegels bewaard van vroeger!


Dit lijkt erger dan het is. Hij is aan het opbouwen.


Het onderblad ligt er en de muur is voorbewerkt voor de tegeltjes.


Tot zover is het klaar. Hiermee gaan we de Paasdagen in. Na Pasen gaan we verder. De spoelbak en de kraan functioneren. De afwasmachine werkt weer. De koelkast is weer aan.


Omdat ik overal in de weg loop, heb ik mij teruggetrokken in mijn werkkamer om iets te doen wat ik leuk vind, n.l. patchen. Jaren geleden heb ik een quilt gemaakt met een Dresden Plate motief. Ik wilde dat blok nog eens maken, maar nu voor een quilt in wording.


Dit is het eindresultaat.

En nu ga ik met de benen omhoog kijken naar een oude aflevering van  A Touch of Frost.

Fijn weekend

4 opmerkingen:

Berna zei

Tjonge, jullie pakken het goed aan zeg en wat wordt het mooi!
Je dresden is leuk zo met dat hartje erin.
Hele fijne Paasdagen! Komt meneer Haas nog eieren verstoppen voor Willem?

Rya, Rotterdam zei


Wat een gedoe allemaal, maar het wordt heel erg mooi. Dat is straks helemaal blij genieten; ik ken dat gevoel.
Wat hebben sommige mensen toch een heerlijk grote keuken.... ZUCHT....
Fijne Paasdagen en groet,
Rya, Rotterdam

Noa zei

Pff jullie zitten ook in de rommel,maar het wordt mooi

Miny zei

Tjonge maar goed dat je quiltkamer nog bruikbaar is, leuk blok is dat. Fijne paasdagen gewenst.

Groet Miny