maandag 24 augustus 2020

Tas in aanbouw en Borduurwerk

Om mijn werk in de winkel gezellig te maken heb ik een mooie bos bloemen gekregen van onze Ellen. Je wordt helemaal blij van die prachtige kleuren.

Ik doe weer alles tegelijk en er komt dus niet veel klaar.

Een patroon van de tas heb ik nog niet getekend, maar t.z.t. is dat wel de bedoeling.

Op de foto van de achterkant zie ik dat er een rondje ontbreekt bij de tweede bloem.

De stof voor de voering en de hengsels heb ik uitgezocht. 

Maar nu weet ik het even niet meer.

Zal ik zakjes op de voering naaien, zal ik korte of lange hengsels maken, zal ik de hengsels ook voeren met de grijze stof?
Ik schei er even mee uit.


Alsof ik nog niet genoeg halfaf heb liggen.

Dit is "even" tussendoor. Maar ook hier begin ik weer te twijfelen. Zal ik ze allemaal borduren en er patchwork blokjes tussen zetten? Zal ik het bij één laten, een leuk randje erom en klaar? Zal ik er een zakje op een tasje voor een kind van maken? Ik maak eerst dit maar even af en dan zie ik wel weer.



Dit zijn andere voorbeeldjes. Mocht U ook zin hebben in de stitchery figuurtjes, dan zijn er zes strookjes van twee plaatjes. Ik heb de strookjes genummerd. Ze kosten per strookje 2,50 euro, excl. porto en als U ze alle zes wilt hebben, zijn ze 12,50 euro excl. porto. Stuurt U dan een mailtje naar rietjevanslagmaat@gmail.com


 

Ik borduur met één draadje DMC, geen stiksteek maar een steelsteekje. Een strengetje splijtgaren kost 1,25 euro excl. porto.

Ik blijf doormodderen.
Blijft U gezond.
Met vriendelijke groet,
Rietje va Slagmaat

1 opmerking: