woensdag 12 augustus 2020

Dolce Far Niente / Zalig Niets Doen

 

Langzamerhand verzink ik in een "Dolce Far Niente", maar dan zonder "Dolce".

Het komt niet alleen door de warmte, maar veel meer doordat het ritme uit mijn leven weg is.
Bij alles denk ik "Dat kan morgen ook nog wel".
's Avonds voordat ik naar bed ga, weet ik heel veel dingen die ik de volgende morgen zal gaan doen.
's Morgens als ik vroeg wakker word en opsta, stel ik het weer uit. Eerst even een Duitse detective kijken.

De smoes is dat ik daardoor mijn Duits kan bijhouden. Dan kijk ik er één en dan is het nog geen acht uur, ik vervolg dan met de smoes dat het nog te vroeg is en dat ik er nog een kan kijken. Om negen uur ga ik zuchtend naar de badkamer en als ik daar klaar ben, is er eerst koffie en dan nog een tweede.

Als ik dit teruglees, komt het mij voor, alsof ik weer op de middelbare school zit en ook al het huiswerk uitstel tot het echt moet.
Een mens verandert waarschijnlijk nooit. Schrale Troost.
Dus even flink zijn en naar mijn winkel gaan, waar het heerlijk koel is. Ik weet dat, als ik daar eenmaal bezig ga, ik onmiddellijk weer energie krijg.

Als eerste begin ik met het op peil brengen van de patronen. Een van de mooiste quiltjes vind ik het "Shelburne Quiltje". Dit quiltje kwam ik jaren geleden tegen bij het zoeken naar quilts in de catalogus van het Shelburne Museum.

Florence Peto is de maakster van de originele quilt. 

Mijn quiltje heb ik van restjes gemaakt. Ik ben begonnen met de nine-patches en voor de afwisseling heb ik tussendoor de kleine applicaties gemaakt.

In de rand zijn rozenstofjes in de broderie perse techniek geappliceerd.
Het patroon is nu weer op voorraad en kost 12,50 euro.

Genoeg gewerkt. Ik ga nu verder met het ontwerpen van een tas met geweven Japanse stoffen.

Het vordert langzaam, want door de hitte heb ik niet altijd inspiratie. Tot zover is het werk naar mijn zin.


Nog even een stukje uitvergroot, zodat U de rozen beter kunt zien. Heeft U er zin in Uw restjes op te maken, dan is dit een geweldig quiltje.

Het patroon kunt U bestellen voor 12,50 euro.
Stuur a.u.b. een mailtje naar rietjevanslagmaat@gmail.com

U kunt ook nog terug op mijn blog in de oudere posts kijken voor een heleboel verschillende mondkapjes in vele kleuren (6,50 per pakketje) 

Misschien wist U het al, maar onze winkel is iedere dag op afspraak open.

Blijf gezond, met vriendelijke groet,

Rietje van Slagmaat

1 opmerking:

quiltingmieke zei

piep wat een heerlijk quiltje! Knuf