maandag 6 juli 2020

Winkel op afspraak open en Still Going Strong


Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van Gerrie: "Hoe gaat het toch met jullie?" Het deed me goed. Langzamerhand word ik steeds lamlendiger. Zo'n telefoontje roept mij tot de orde.

Ik heb niets te klagen. We zijn in ons gezin allemaal gezond en niemand is zonder werk. Meer kun je toch niet wensen.

Ik had goede voornemens. Er liggen genoeg quilts in allerlei stadia om afgemaakt te worden. In het begin ging het goed en maakte ik nog wel eens iets af.



Quilten op de naaimachine en daarna wegleggen tot ik me had voorgenomen dat ik als beloning voor mezelf iets nieuws mocht beginnen i.p.v. weer onaf werk ter hand te nemen. Dus toch maar weer opgepakt en de sluitbies erom genaaid. De stof met muzieknoten voor de achtergrond hebben we op voorraad, 18,95 euro per meter. En dan, tada....

 Ik heb het tasje helemaal met de hand gemaakt en gequilt. Er zijn een paar pakketjes gesneden en als U het leuk vindt, kunt U er een bestellen voor 12,50 euro inclusief patroon, stofjes voor de binnen- en buitenkant, ritssluiting, maar zonder vulling, via rietjevanslagmaat@gmail.com 

Zoals U van mij gewend bent, heb ik een serie foto's van de werkwijze gemaakt, zodat het eenvoudig na te maken is.


Wat wel steeds doorgaat is stofjes uitzoeken voor mondkapjes. Nu de grenzen naar o.a. Belgie en Frankrijk weer open zijn, is er door vakantiegangers vraag naar stofjes die blauw zijn. Ik heb stofjes zonder bloemetjes uitgezocht. Ze zijn iets neutraler en dus voor meer mensen aantrekkelijk.



Voor mensen die van regenbogen houden, is dit ook een mooi stofje.

Alle stofjes zijn ook per meter te bestellen, 18,95 euro per meter, 4,75 euro per fat quarter.



Nog steeds heb ik geen zin in oud werk. Ik vind het leuker iets nieuws te ondernemen, waar ik ook wat handwerk aan kan doen. Deze keer heb ik gekozen voor een patroon met sinaasapppel schijfjes (orange peel). 

Ik heb malletjes gebruikt van de serie van de 6 plastic malletjes. Het kleinste malletje is 5 cm, het grootste is 11 cm. Een serie malletjes kost 6,95. Bestellen via rietjevanslagmaat@gmail.com 
(bloemetjes, cirkels, blaadjes, sterretjes en hartjes)

Zo kan het ook. Dit is een groep in Amerika die in juni 2020 op een parkeerterrein is samengekomen.

De omgeving is niet zo aantrekkelijk, maar ze zijn in ieder geval wel samen en dat telt.

Wij gaan voorlopig alleen op afspraak open. Dit wel op alle dagen van de week, behalve op zondag.

We gaan weer groepjes vriendinnen ontvangen. Aan één tafel passen vier dames op grote afstand, we kunnen een tafeltje aanschuiven als U met meer bent. Een gezellige ochtend, waarin U aan Uw eigen werk bezig gaat of U koopt een pakketje om aan te beginnen. De keuze is aan U. Een ochtend van 10.00 uur tot ongeveer 12.30 uur kost 7,50.



In Tiel draaide de film "Little Women". De zaal is zo ingedeeld dat er een grote afstand tussen de stoelen is. Ik houd van kostuum films, daarom wilde ik deze film niet missen. Als bonus kreeg ik aardig wat quilts te zien. Als deken en tegen de tocht in deuropeningen.

Nog even dit:
- muzieknotenstof  18,95 euro per meter, 4,75 euro per fat quarter
- pakket tasje  12,50 euro
- pakket mondkapje 6,50 euro. 
Alle stoffen ook aan de meter te bestellen. 18,95 euro per meter.
- orange peel malletjes per 6 stuks 6,95 euro.
Alle prijzen zijn exclusief porto kosten.

Groepjes vriendinnen op afspraak 7,50 euro per persoon

Bestellen en afspreken via rietjevanslagmaat@gmail.com 

Blijf gezond, met vriendelijke groet,
Rietje van Slagmaat

Geen opmerkingen: